תהליכי עיקור בקיטור ותפעול נכון של אוטוקלאבים
קורס

תהליכי עיקור בקיטור ותפעול נכון של אוטוקלאבים

תאריכים: 26.12.23
  • שעות הקורס שעות הקורס: 09:00-17:00
  • מספר מפגשים מספר מפגשים: מפגש 1
  • שפת הקורס שפה: עברית
  • מיקום הקורס מיקום: מלון הילטון ת"א
מר ארנן בן-דוד
מרצה: מר ארנן בן-דוד
מהנדס מכונות, מומחה בתחום הטכנולוגיה וההנדסה של יצור סטרילי עם למעלה מ- 35 שנות נסיון בתחום. עבד כמנהל פרויקטים, מנהל אחזקה והנדסה בחברות טבע, אומריקס ו- J&J. ריכז את כל תחום ההנדסה של היצור הסטרילי בכל המפעלים הסטריליים של טבע בעולם. יועץ עצמאי בתחום מזה כ- 5 שנים בהן תמך בעשרות חברות בארץ ובעולם במגוון נושאים. ארנן התמחה במיוחד בנושא העיקור בקיטור ומאמר חדשני שכתב בנושא זה פורסם בז'ורנל היוקרתי של ה- PDA.

עיקור בקיטור הינו אחת השיטות הנפוצות ביותר בתעשייה הפרמצבטית, בבתי חולים, מעבדות ומכוני מחקר. מדובר על שיטה מוכרת וותיקה ואולי מסיבה זו, חלק גדול מהתיאוריות וההנחיות לביצוע העיקור הן מלפני למעלה מ- 50 שנה וסביב העיקור בקיטור יש הרבה מיתוסים וידע לא מבוסס. קורס זה בא להסדיר את המידע הרב שיש בנושא והינו ייחודי באופן הצגת הנושא והשילוב בין התיאוריה לצדדים המעשיים הקשורים לתהליך העיקור והעבודה עם האוטוקלאב.

בחלק הראשון של הקורס נלמד על הקיטור ותכונותיו ונבין את תהליך העיקור מהכיוון הפיזיקלי – תרמודינמי  שהוא הבסיס להבנת תהליך העיקור בקיטור.  בנוסף נלמד על היכולות שלו לקטילת מיקרואורגניזמים ומה הופך אותו לכל כך יעיל בתהליך הזה.

בחלק השני, נכנס לתחום ההפעלה של האוטוקלאב, נבין את המבנה והמרכיבים שבו,  נלמד על תפעול נכון של האוטוקלאב בהתאם לפריטים המוכנסים אליו, כיצד מתקפים תהליכי עיקור, דרישות הרגולציה, בדיקות ועוד.

הקורס הועבר כבר באופן סגור בחברות ובארגונים שונים מספר רב של פעמים ומשתתפים רבים העידו על כך שהקורס נתן להם הבנה, תובנות ויכולות חדשות בנושא.

נשמח לתת לך פרטים נוספים

יש לך שאלות? מלא.י את הטופס ונחזור אליך